Δευτέρα 6 Μαΐου 2024

Άρθρα - Απόψεις

«Παιδεία δε των εν ημίν μόνον εστίν αθάνατον και θείον»

Πλούταρχος, Περί παίδων αγωγής

 Μέχρι πρόσφατα εκείνοι που κυρίως ασκούσαν κριτική στο εκπαιδευτικό σύστημα σε ό,τι αφορούσε τα προβλήματα ήταν οι εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων με στόχο πάντα την προώθηση των ζητημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης. Τώρα η εικόνα εδώ και μερικά χρόνια έχει αντιστραφεί.

<< Ποιόν θα πιστέψεις, εμένα ή τα μάτια σου; >> Τη φράση εκστομίζει με θράσος ο Γκράουτσο Μάρξ ( ουδεμία σχέση με τον Κάρολο ) όταν η κινηματογραφική γυναίκα του τον πιάνει στο κρεβάτι με άλλη γυναίκα.

Στον κάθε άνθρωπο, από τη στιγμή που αυτός εμφανίσθηκε στη γη, του συμβαίνουν διάφορα...καλά και κακά. Ευπρόσδεκτα όλα αλλά κάποιος πρέπει να αναλάβει και την ευθύνη για τα όσα κακά συμβαίνουν στη ζωή του

Αν το εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί το θεσμοθετημένο μέρος σε ό,τι ονομάζουμε επίσημη εκπαίδευση, αν είναι το πεδίο εφαρμογής της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής, τότε η συστηματική και απόλυτα επιστημονική μελέτη του καθίσταται το «άλφα και το ωμέγα» κάθε μεταρρυθμιστικής απόπειρας.

Κανείς δεν περίμενε ότι η επίλυση της διαφοράς για το ονοματολογικό μεταξύ Ελλάδας και πΓΔ της Μακεδονίας, θα ερχόταν χωρίς να υπάρξουν αντιδράσεις, είτε από τη μία χώρα, είτε από την άλλη. Η επένδυση «κύκλων» για το πολιτικό τους μέλλον, στην αντιπαράθεση μεταξύ των κρατών και στην εθνικιστική ρητορική που χρησιμοποίησαν, σφυρηλάτησε ισχυρές απόψεις για την ουσία των διαφορών, τις περισσότερες φορές λανθασμένες.

Ας φρεσκάρουμε μερικά θέματα Μητρώου, τα οποία θα μας απασχολήσουν το επόμενο χρονικό διάστημα

Η ελευθερία της έκφρασης του λόγου, κατοχυρώνεται στο άρθρο 14 παρ.1 του Συντάγματος. Η ελευθερία της εκφράσεως και της διαδόσεως της γνώμης αποτελεί μία από τις θεμελιώδεις ατομικές ελευθερίες του ανθρώπου διότι έτσι εκφράζεται ηανθρώπινη προσωπικότητα άμεσα και ο άνθρωπος νιώθει κατά μια έννοια ελεύθερος. Ως ατομικό δικαίωμα η ελευθερία έκφρασης και διάδοσης της γνώμης είναι δικαίωμα ανάπτυξης της ανθρώπινης προσωπικότητας.