Δευτέρα 20 Μαΐου 2024

Αυτοκίνητο

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει αφαίρεση άδειας για τους ασυνείδητους οδηγούς αλλά και καινούργιο τρόπο εξέτασης των υποψηφίων. Στα θεωρητικά αυξάνονται οι ερωτήσεις από 35 σε 45, με ταυτόχρονη αφαίρεση του μηχανολογικού σκέλους

Έως 80% χαμηλότερο είναι το κόστος χρήσης και συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα συμβατικά, ενώ με τα κίνητρα και τις επιδοτήσεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση την Παρασκευή μειώνεται σημαντικά το κόστος αγοράς τους και πλησιάζει στο επίπεδο ενός αντίστοιχου συμβατικού.

Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΤΡΙΓΚΑΣ είναι ο μεγάλος νικητής της κλήρωσης που διοργάνωσε το πρατήριο υγρών καυσίμων ΣΤΑΜΑΤΕΛΑΤΟΣ στην είσοδο της Αμαλιάδας, αφού κέρδισε το αυτοκίνητο.Η κλήρωση πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στο καφέ του πρατηρίου, παρουσία μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων και ο νεαρός φίλος τράβηξε από την κληρωτίδα τον συγκεκριμένο λαχνό. Στην κλήρωση συμμετείχαν αυτόματα όλοι όσοι, είχαν προμηθευτεί πετρέλαιο θέρμανσης άνω των 100 λίτρων.

«Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος. Παρά την πανδημία δεν καθυστερήσαμε και σήμερα ανακοινώνουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το πρωί της Παρασκευής από την Τεχνόπολις, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι ένα στα τρία νέα οχήματα, στην Ελλάδα του 2030, να είναι ηλεκτρικό.

Ένα μακρινό ταξίδι εγκυμονεί πολλούς κινδύνους. Ο βασικότερος είναι η κούραση και η υπνηλία του οδηγού. Πώς μπορούμε όμως να αποτρέψουμε την υπνηλία; Με καφέ, με δυνατή μουσική, με διάλειμμα ή με οδήγηση με ανοικτά παράθυρα;

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο βρετανικό περιοδικό «Occupational and Environmental Medicine» ερευνητές στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία διαπίστωσαν ότι η υπνηλία είχε τα ίδια αποτελέσματα με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που οδηγούν αφού για 17 έως 19 ώρες, χωρίς ύπνο, είχαν χειρότερη απόδοση από εκείνους με επίπεδο αλκοόλ στο αίμα κοντά στα φυσιολογικά όρια.

Οι κουρασμένοι οδηγοί μπορεί να ταλαιπωρούνται για πολλά λεπτά με το λεγόμενο microsleep, όπου ένας οδηγός κλείνει τα μάτια του για δευτερόλεπτα. Η οδήγηση με κλειστά τα μάτια για πέντε δευτερόλεπτα μπορεί να αποβεί μοιραία, εφόσον ο οδηγός πηγαίνοντας με 90χλμ/ώρα θα διανύσει περίπου 120 μέτρα χωρίς να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Και σε αυτό το διάστημα πολλά μπορούν να συμβούν, όπως να βρεθεί μπροστά του ένα εμπόδιο, μια στροφή ή μια ακινητοποίηση ενός άλλου αυτοκινήτου.

Συνήθως υπάρχουν προειδοποιητικά σημάδια του επικείμενου ύπνου, όπως το χασμουρητό, τα βαριά βλέφαρα και τα ερεθισμένα μάτια. Όταν εμφανιστούν αυτά τα συμπτώματα, τότε ο οδηγός πρέπει να πάρει μέτρα για την ασφάλειά του.

Ο καλύτερος τρόπος για να μείνει ξύπνιος είναι να ξεκουραστεί σε πάρκινγκ. Σε μεγαλύτερα ταξίδια θα πρέπει ο οδηγός να ξεκουράζεται κάθε τέσσερις ώρες για περίπου 15-20 λεπτά. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή όταν ο οδηγός κληθεί να κάνει ταξίδι τις μεσημεριανές ώρες και μάλιστα μετά από φαγητό, ή αργά το βράδυ μετά από μια κουραστική ημέρα.

Κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης και σε περίπτωση που ο οδηγός δεν μπορεί να κοιμηθεί στο πάρκινγκ καλό είναι να κάνει έναν μικρό περίπατο, για να μπορέσει να πάρει φρέσκο αέρα, ενώ θα βοηθήσουν κάποιες εύκολες ασκήσεις γυμναστικής.

Από την άλλη ο οδηγός όταν κάνει μεγάλα ταξίδια δεν πρέπει να τρώει πολύ, αλλά δεν θα πρέπει να είναι και νηστικός. Ελαφριά σνακ στην οδήγηση, όπως λαχανικά, παρέχουν ενέργεια. Ο οδηγός πρέπει πάντα να πίνει αρκετά υγρά, κάτι που δεν ισχύει μόνο για την οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις. Καλό είναι να αποφεύγει αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη.

Πολύ σημαντικό ρόλο σε ένα μακρινό ταξίδι είναι η συνομιλία που μπορεί να έχει ο οδηγός με τον συνοδηγό. Σε πολλές περιπτώσεις και εφόσον έχει κουραστεί σε μεγάλο βαθμό μπορεί να αναλάβει την οδήγηση ο συνοδηγός.

Τέλος, χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή όταν ο οδηγός πριν από την οδήγηση έχει κάνει χρήση φαρμάκων, γιατί μια από τις πιο συνηθισμένες παρενέργειες είναι η υπνηλία. Το ίδιο ισχύει και για οδηγούς που πάσχουν από χρόνια κόπωση ή διαταραχή του ύπνου.

Τα συνεργεία που «πειράζουν» τα αυτοκίνητα ή τα δίκυκλα εισέρχονται στο στόχαστρο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών! Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του υφυπουργού Μεταφορών, κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, το αρμόδιο υπουργείο επεξεργάζεται σχετική διάταξη που προβλέπει πρόστιμα στα συνεργεία που συνεργούν στην αλλοίωση των χαρακτηριστικών των οχημάτων είτε αυτή η αλλοίωση αφορά στον θόρυβο, στην αφαίρεση του φίλτρου DPF που κατακρατεί τα επικίνδυνα σωματίδια των οχημάτων ή στην παράνομη επέμβαση στον οδομετρητή των χιλιομέτρων: «Τα παραπάνω αποτελούν επεμβάσεις που αλλοιώνουν κρίσιμα χαρακτηριστικά των οχημάτων με σοβαρές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια, στο κοινωνικό σύνολο και στο περιβάλλον και αυτό δεν είμαστε διατεθειμένοι να το επιτρέψουμε”.

Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους έως και 4.000 ευρώ, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα περιλαμβάνεται σε διάταξη στο νομοσχέδιο για τα κίνητρα που αφορούν την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων.

Toν δρόμο για την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των μεταφορών ανοίγει η κυβέρνηση με μέτρα που θα επεκταθούν σε ΙΧ, δίκυκλα, ταξί και λεωφορεία αλλά και στην ανάπτυξη ενός ισχυρού δικτύου φόρτισης. Όπως δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης, κίνητρα θα υπάρχουν και για την παραγωγή φορτιστών και μπαταριών με εγχώρια προστιθέμενη αξία ώστε η νέα αγορά να μην στηριχθεί μόνο στις εισαγωγές.

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνέχισε την ελεύθερη πτώση της τον Απρίλιο, καθώς καταποντίστηκε σημειώνοντας 76,3% σε ετήσια βάση, επηρεασμένη από το κλείσιμο των αντιπροσωπειών λόγω του κορωνοϊού σε πολλές χώρες, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων ACEA.

asimakis