Σάββατο 18 Μαΐου 2024

Πληρώσαμε έναν δρόμο χρυσό που δεν έφτασε ποτέ ούτε στην πόλη από την οποία πήρε το όνομά του…

Του Γιώργου Πιτσιρίλλο

Η Ολυμπία Οδός λοιπόν έφτασε ακριβή… και καθυστερημένη μέχρι την Πάτρα. Εμάς εδώ στην Ηλεία μας έφαγε βλέπετε η επανεκκίνηση του έργου και μείναμε με την κορδέλα και το ψαλίδι στο χέρι.

Έτσι ο νομός παραμένει (μέχρι πότε κανείς δεν ξέρει) χωρίς έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για τον όποιον άλλα είχαν προβλεφθεί και σχεδιαστεί αρχικά και άλλα έγιναν στο τέλος.

grafima 6

Λιγότερα χιλιόμετρα

Όπως αναφέρει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συμβούλιο σε ειδική έκθεσή του με τίτλο “Συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στην ΕΕ: Πολλαπλές αδυναμίες και περιορισμένα οφέλη” ο αρχικός σχεδιασμός της Ολυμπίας Οδού προέβλεπε έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 365 χιλιομέτρων.

Κάπου εδώ αρχίζουν τα “μαγικά”. Μετά την επανεκκίνηση του έργου ο δρόμος κόντυνε στα 202 χιλιόμετρα, δηλαδή 163 χιλιόμετρα λιγότερα. Μεγάλος χαμένος αυτής της δυσάρεστης εξέλιξης ειναι βέβαια ο νομός Ηλείας αφού το μεγαλύτερο κομμάτι του αυτοκινητοδρομου που δεν κατασκευάστηκε αφορά την περιοχή μας.

 

 

xrhma

Περισσότερα εκατομμύρια

Έχουμε και συνέχεια. Το προβλεπόμενο κόστος ανά χιλιόμετρο για την Ολυμπία Οδό πριν από την επανεκκίνηση του έργου ήταν 7,7 εκατομμύρια ευρώ για να ανέλθει μετά την επανεκκίνηση στα 13 εκατομμύρια ευρώ. Αύξηση του κόστους κατά 69%!

Το συνολικό πρόσθετο κόστος με το οποίο επιβαρύνθηκε ο πολίτης αγγίζει τα 678 εκατομμύρια ευρω!

Εκτός των υπολοίπων ούτε στα χρονοδιαγράμματα πιάσαμε τον στόχο αφού η καθυστέρηση στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου έφτασε τους 37 μήνες. Εμείς εδώ στην Ηλεία θα συνεχίσουμε να μετράμε και μετά τους 37 μήνες!!! Θα μετράμε γιατί και δρόμο καλοπληρώσαμε και καλό δρόμο δεν έχουμε.

Pinakas 2

Λύση εδώ και τώρα

Ένας ολόκληρος νόμος παραμένει αποκομμένος και όλοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Δεν μπορεί το 2018 να μιλάμε για έργα που έπρεπε να έχουν κατασκευαστεί εδώ και δεκαετίες. Δεν είναι δυνατόν να χάνονται άνθρωποι στην άσφαλτο επειδή κάποιοι απλά δεν μπορούν να κάνουν σωστά την δουλειά τους. Δεν γίνεται οι οδηγοί να φοβούνται να πάνε μέχρι την Πάτρα.

Οι σύγχρονοι οδικοί άξονες δεν προσφέρουν μόνο ασφάλεια και ταχύτητα στις μεταφορές. Προσφέρουν και αναπτυξιακή διάσταση σε έναν τόπο. Δίνουν πνοή στην οικονομία. Ανοίγουν δρόμους εμπορικούς, τουριστικούς και πολιτιστικούς. Οι υποδομές δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη.

Pinakas 3

Εκτόξευση του κόστους

Για να μην αισθανόμαστε οι μόνοι αδικημένοι αυτής της ιστορίας την ίδια μοίρα είχαν και ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας και ο αυτοκινητόδρομος «Μορέας».

Το ελληνικό Δημόσιο επιβαρύνθηκε από την κατασκευή των τριών οδικών αξόνων κατά 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με την ειδική έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συμβουλίου.

Μην ξεχνάμε πως αυτή η μεγάλη οικονομική επιβάρυνση ήρθε σε μια περίοδο που στην χώρα έγιναν τρομακτικές περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές παροχές. Ένας λόγος παραπάνω τα χρήματα που επενδύονται να πιάνουν τόπο γιατί έχουν βγει με κόπο.

Pin It

symposio 1

symposio 1